Jobb helg.

I helgen gör jag min (förhoppningsvis) sista helg någonsin på hemtjänsten. Missförstå mig inte, jag har alltid trivts med jobbet och personalen men aldrig i hela livet att jag kan tänka mig att jobba där tills jag är 65. Just därför har jag valt att studera och även fast folk tror det så ska bebis inte få hindra mig från att bli färdig.
Fick en kommentar igår av en kvinna som frågade när jag skulle ha. "Ja då måste du ta ett uppehåll av studierna när du får då", varför måste jag det?
Jag tänker inte ta ett uppehåll bara för att jag ska ha barn, vem vet. Det kan bli en snäll bebis som bara sover men det kan även bli en bebis som aldrig sover och bara skriker. Ja då får jag ta konsekvenserna då och ev ta ett studieuppehåll. Det är föhoppningsvis också det första året som är det tyngsta, för sedan börjar bebis på dagis och då har jag hela dagarna till att plugga.
Äsch nog fasen kommer det här gå, jag har iaf gett mig tusan på det.
Jag har snart gjort hela första året, det säger bara swisch så är resterande 2 år gjorda. Förhoppningsvis!
Nu tänker jag dra till Snake och hälsa på senaste kusinbarnet Milton.

Kommentarer
Postat av: Frida

Klart du fixar både barn och studier, det är ju perfekta kombon :)

2012-04-20 @ 22:43:58
URL: http://fridaoderstal.blogg.se/
Postat av: Veronica

You go girl!! =) Låt ingen annan tala om för dig hur det kommer bli, du ser ju själv eftersom!!

2012-05-04 @ 14:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0